Sunday, April 7, 2013

Vårforberedelser

 

Her i det strålende vårværet i dag har jeg sittet og fundert og lagt planer for årets uteplass. For to år siden steinla vi plassen utenfor stuen og i fjor sådde vi ny gressplen rundt huset (spent på å se hvordan den ser ut når snøen forsvinner). Dermed er det i år endelig tid til å plante litt busker, blomster og trær. Jeg er så heldig at jeg kan dra hjem i gartneriet til pappa og kikke, tenke og planlegge hvordan det skal bli. 
Med så mye fint å velge i er det ikke alltid så lett å bestemme seg, i alle fall ikke når det kommer til de litt mer varige løsningene. Jeg så noen inspirasjonsbilder av en hage som gikk kun i grønt og hvitt for litt siden og det var bare såå lekkert! Tenker store hvite syrinbusker, rhododendron, hortensia, oliventrær (ikke uekte som på bildet, hihi) og grønne buksbomkuler. Så har jeg innmari lyst på et magnoliatre i hagen, men det spørs vel om det trives noe særlig her. 
Jeg er enda ikke gått lei ulike nyanser av blått, en behagelig farge som snart er å finne i hele huset. Tror nok også den blir med ut i år, kanskje med en touch av trendfargen korall. Får se om jeg tør.. ;)

Titt her for flere vårlige bidrag i månedens Nibutfordring.



7 comments:

  1. Nydelig innlegg du har.
    Likte godt det jeg så i bloggen din og legger meg til som følger og gleder meg til å følge deg videre.
    Klem fra Hill-Iren

    ReplyDelete
  2. så koseligt du har laga det til.... lyse fine vårbilder... :)

    Klems Diana.

    ReplyDelete
  3. Her var det mye herlig inspirasjon! Hit kommer jeg igjenn!
    Titt gjerne innom meg også, tror du vil finne noe du liker etter stilen her inne å dømme!

    Kjører en giveaway som er verdt å ta en titt på! :)
    http://aflekthome.blogspot.no/2013/03/konkurranse.html

    Klem fra Anneli :)

    ReplyDelete
  4. Koselig altså, veldig vår-feeling :)

    Flott bidrag!

    Ønsker deg en fin ny uke,
    ♥KlemKlem♥

    ReplyDelete
  5. Hei! Fine materialer og farger du viser her! Klem til deg med ønske om ei fin ny veke, Kjersti

    ReplyDelete
  6. Deilige Bilder!
    Liker stilen din!
    Så spennende å planlegge en hage!
    Gleder meg til å få se resultater!
    Med planene dine, så høres det ut som det blir skikkelig fint!
    Ønsker deg en NydeligFlott mandag
    og lykke til i Nib´s utfordring!
    Klem fra julie :-)

    ReplyDelete
  7. Det virkelig oser vår, varme, glede og solskinn av bildene dine. En herlig miks! Jeg håper du nyter vårsolen. :-)

    ReplyDelete

Så hyggelig at du er på besøk hos meg, legg gjerne igjen en kommentar:)